lagtempo vm

Ja, det har varit mycket att hantera den senaste tiden och bloggen har (numera som vanligt) hamnat i kläm. Som alla säkert redan vet ska jag ju köra VM linjet ihop med 5 andra svenskor och göra allt jag kan för att sätta Emma i en fin situation under loppet. Jag befinner mig just nu hemma, efter lotto belisol belgium tour, 1,5dag hemma och sen lagtempo VM tillsammans med Hitec tjejerna. 
 
Hur gick då lagtempot? Våra förberedelser var inte toppen, de enda vi har tränat ihop var innan världscupen i Sverige och själva loppet där. Vilket iofs gjorde oss väldigt sammansvetsade och med tanke på hur lite vi har tränat ihop så kör vi väldigt bra och jämnt tillsammans! Det var en ändring inför VM och det var att vår nya tjej Vita skulle köra istället för Tone. Tyvärr fick vi inte tränat mer än en träning i Spanien innan loppet men med tanke på det, så gjorde vi de allra bästa vi kunde med förutsättningarna vi hade! Oturen var dessutom inne med 30km kvar och Emilie var borta. I sista backen körde Miriam en sista hårdkörning och fick sen ge sig. Vi nådde vårat huvudsakliga mål, top 10 och kom in på en fin 9e plats. Hade vi haft en bättre dag hade vi garanterat haft en ganska mycket bättre tid och vi känner oss nöjda.
 
Jag vill tacka för att jag fick chansen att köra lagtempo VM med dessa tjejerna, vilket var ett av mina stora mål i år. Det har varit superkul!! 
 
Så, efter lagtempot blev det 5h roadtrip till Madrid med Cecilie och Vita och i måndags vid midnatt var jag hemma i Sverige igen. Jag spenderar 2 dagar hemma och imorgon bär det av tillbaka till Spanien och Ponferrada igen för att köra årets sista lopp, tillsammans med Emma och gänget på VM linjet!! Vilket ska bli väldigt spännande då ju detta är mitt första VM. 
 
Nu är det fullt fokus på lördagens uppgift, ut med det allra sista i både kropp och knopp och sen startar off season med lite välförtjänt vila!
 
Håll tummarna för mig och de övriga blågula tjejerna så får vi hoppas att det blir en fin placering för Sverige och Emma!

Från Lagtempo VM i Ponferrada.
 
 
 
 
 
pusspuss /S

Kommentera här: