chippo á la cykelcross

Igår blev det ett riktigt äventyr på cykeln, vi skulle åka till chippo som var Marco Pantanis favoritbacke. Det är en backe på ca 7km med max 27% lutning och bara första kilometrarna tror jag snittlutningen är någonstans runt 17-18% om jag inte minns fel. Vägen dit gick galant och första biten var inte heller några problem. Men efter kanske halva backen eller lite mer så började det ligga träd på vägen som man fick hoppa över, under eller gå runt. Dum som man är så tänker man ju att det ska bli bättre och efter typ 10-15 träd så ville man ju inte vända för då skulle man ju få göra samma sak igen på vägen ner. Till slut hade vi passarat runt 60 träd och så lite snö på det. Men vi kom iaf upp! Nervägen var lite skonsammare med kanske 6-7 träd bara men med mer snö istället. Haha, ett äventyr utöver det vanliga! ;)
Det blev raka vägen hem istället för att ta San Leo hem då tiden hade runnit iväg, men vi fick lite fin intervallträning på hemvägen istället. 5 timmar i sadeln blev det och sen kände jag i benen att jag var trött, cykelcrossträning är inte riktigt vad jag är tränad för just nu om man säger så! Haha.

Idag blir det vilodag då jag har ett 6dagars block framför mig innan jag drar vidare till Spanien för ytterligare en hård vecka. Vid 14 tiden idag anländer bussen med ca 50 cykeltokiga svenskar och mitt jobb som ledare börjar på riktigt. Ska bli en rolig vecka det här!

Bjuder på några bilder från gårdagen.

lycklig tjej!

Kom fram till Italien igår, landade runt 19 tiden på Anconas flygplats efter en lång dag med tåg, väntan och flyg. När vi sen en timma senare kom fram till hotellet här i Misano Adriatico så tog vi oss på en gång ut och letade matställe. Hamnade på ett ställe i närheten här som man brukar gå till när man är här och vi hade sån tur att det var första kvällen som det var öppet, dock bara för ägarens vänner men vi fick komma in också. Gratis pizza och dricka och så fotbollsmatchen mellan milan & barcelona på storbild. En riktigt trevlig kväll blev det! Eftersom cykeltours.se kommer ner varje vår och höst när inga andra turister har börjat komma/kommer längre så blir det en lite extra bra stämmning mellan vårat gäng och lokalbefolkningen, dom liksom värnar om oss.

Idag blev det 3,5 timma komma-igång pass med lite små backintervaller och en fika i pesaro. Fintfint! Blev en stund vid poolen efter det och sen middag på samma ställe som igår. Vi är nu 9 personer här nere efter att 2 kom hit idag och vi var 7 som kom igår. Imorgon kommer två till och sen kommer bussen med de flesta andra på lördag. Det är med andra ord ganska lugnt än så länge vilket kan vara ganska skönt.

Så fort jag kommer ner hit så lever jag som i ett lyckorus typ, älskar verkligen att vara här. Italien, Misano, allt som tillhör. Just love it!

Btw, 26 grader idag!

pusspuss /S

imorgon bär det av igen!

Har haft fullt upp både igår och idag med vovven, tandläkarbesök (2st.), packning och umgås med familjen med mera. Imorgon bär det av igen och det ska bli grymt kul och skönt att komma iväg, en av årets absoluta höjdpunkter får jag nog lov att säga! Jag har fått 4 soliga dagar här hemma och idag var temperaturen uppe i så mycket som 18 grader i skuggan, helt sjukt med tanke på att det bara är mars.
Igår var jag hos tandläkaren och planerna var lite ändrade så jag fick åka dit idag igen. Nu har jag fått en tillfällig "brygga" som jag kommer ha hela sommaren. Alltså en testbrygga inför den permanenta jag sedan kommer få till hösten. Denna är gjord i ett annat material än den jag sedan kommer att ha men är till för att se hur jag sedan ska ha mina tänder, utseendemässigt. Så nu ska jag ha dessa för att se om jag vill ha de permanenta tänderna såhär eller om jag vill ändra på något. Så nu ska jag inte till tandläkaren på ett bra tag igen vilket är skönt men slutresultatet flyttas ju dessutom framåt med det.

Nu är iaf väskorna packade och jag ska strax lägga mig för att sova. Ska upp tidigt imorgon för att ta tåget till skavsta klockan 05.40 från uddevalla. Kommer alltså åka hemifrån klockan 05.00.. Blir en lång resdag då flyget går klockan 16.20.. Vi valde dock att ta ett tidigt tåg för då slipper vi massa byten. Får dock vänta några timmar på flygplatsen istället.. Men så är det ibland!
En bild från mitt och Eros morgonmys imorse. Nu blir det sängen. Nattinatt!