luxembourg

Helgen blev en personlig besvikelse men med en okej start. I fredags körde vi en prolog på 2,5km. Korta prologer är ju egentligen den diciplinen som jag är sämst på och jag hade inte heller med mig tempocykeln så jag tog det lite som det kom. Men jag hade faktiskt ett helt okej lopp och kunde trycka på hela vägen utan att riktigt "dö". Men jag kom helt fel och med lite för hög fart in i sista kurvan och fick nästan stå helt still ut ur den för att inte vurpa så där tappade jag en del tid.. Men då placeringen inte spelade mig någon större roll så får jag vara helt okej nöjd med de jag gjorde innan det iaf.
 
Under lördagen skulle vi köra 102km på ett längre varv på ca 53km och 5 varv på ett 9,5km varv. Vår taktik var att tre av oss skulle köra hårt och attackera så mycket det bara gick första halvan av loppet för att göra ett hårt lopp. Mycket vind och en bana som inte riktigt hade någon stor backe förens i slutet men hela tiden var kuperad så blev det en tuff uppgift. Med alla våra kontra attacker på varandra så blev farten hög vilket var vad vi ville men det resulterade också i att vi ödslade mycket krafter. Både jag och Thea hamnade i en grupp som inte fick fortsätta de sista kilometrarna... En stor besvikelse att inte få starta på söndagen.. 
 
Fick dock ett bra träningspass i de fina landskapet på söndagen under tiden som de andra tävlade, alltid något..
För lagets del så fick Ash köra i bergströja och Julie fick sitt första UCI podium någonsin med en fin 3e plats bakom Vos och Emma J på söndagen! 
 
Nu väntar en knapp vecka hemma innan jag drar mot Kina på söndag kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
pusspuss /S

Kommentera här: