kina dag 1

Halloj alla där hemma!
 
Jag är sedan igår kväll framme på hotellet i Kina och det är ett riktigt fint ett som vi bor på här första veckan. Första intrycket är mycket bra även om vi har haft strul med att få hit cyklarna. Jag ser verkligen fram emot att börja tävla imorgon!
 
Resan hit var inte helt smärtfri, det började med att mitt plan var mer än 1 timma sent från göteborg och jag landade på den stora flygplatsen shiphole i Amsterdam bara 30min innan nästa flyg gick. Fick springa som en galning genom passkontroller och vad som kändes som hela flygplatsen men jag hann i tid och var väl sist in i gaten av alla som skulle med. Jag var dock glad att jag hann och hoppades bara att mitt bagage skulle hinna också.
 
Väl framme i Shanghai efter en sömnrik flygtur så fick vi snabbt våra väskor och min cykel kom nästan med en gång också, till min lättnad. Emilies cykel kom sen men efter det var det stopp. Vi var 3 lag på planet men vi två var de enda som fick våra cyklar... 2,5timmar satt vi och väntade medans ledarna från de tre olika lagen bråkade med personalen på flygplatsen och tillslut fick vi hoppa på vår buss. Det var tunga ögonlock på oss allihopa under den 1,5timmars turen och när vi kom fram var klockan runt 20 och vi fick gå direkt till middagen. Efter det tvingade vi oss igenom en promenad innan vi la oss för att sova. 
 
Jag sov som en stock fram till klockan två då jag vaknade utsvulten och klarvaken... Låg och läste i 2 timmar innan jag kunde somna igen och när klockan ringde klockan 9 var ögonen tunga igen.. Jetlag♥ ;)
 
Idag har jag och Emilie varit ute på en runda som slutade med ett stop på starbucks där vi mötte upp de andra, nu är lunchen klar och de andra cyklarna har som tur är kommit!
 
En kul sak som hände när jag och Emilie kom fram till starbucks var att en polisman började komma efter oss och skrika och gestikulera som en galning. En av tolkarna berättade då för oss att vi inte fick lov att ha cyklar på den gatan och dom fick absolut inte stå utanför caféet! Han ville ställa dom på ett annat ställe och hålla koll på dom själv, haha. Tillslut slutade det med att vi fick ha cyklarna INNE men inte ute på gatan... Sen kom ett annat lag med 6 cyklar och starbucks blev fullt.. Haha!
 
Eftersom varken facebook eller twitter fungerar här i Kina så får ni hålla utkik här och på http://instagram.com/saaaraolsson. Jag kan fortfarande dela till twitter och facebook därifrån, men kan själv inte gå in på de sidorna! Så vill ni få tag på mig så är det mail, whatsapp eller skype som gäller. ;)
 
Vi fick varsin mekaniker när vi satte ihop cyklarna då Giant-shimanos meck var rastlös och faktiskt hade fått sina verktyg! Tackar för det!
 
Pacing bakom moppar! ;)
pusspuss /S

Kommentarer:

1 Erik Holmberg:

Häftigt att vara i Kina! Stort lycka till!

Kommentera här: