u6 cycle tour

Jag har nu varit hemma i ett par dagar sedan u6 tog slut och haft fullt upp eftersom jag åker igen redan tidigt imorgon bitti mot Frankrike. Tour de Bretagne står på schemat och de ska bli riktigt kul att köra där, jag har aldrig själv testat på de men jag har hört gott om denna tävlingen.
 
U6 då, jag fick med mig fina placeringar! Lyckades (för första gången?!) vinna prologen! Och sen fortsatte jag med 6,5,4,3, & slutligen efter en besvikelse till tempo 2. Jag hade båda ledartröjorna inför tempot men fick inget flyt när det skulle avgöras och då var det inte mycket att göra. Camilla Möllebro Pedersen vann tempot och totalt. Jag tog däremot poängtröjan vilket var första gången för mig! Men det känns skönt att ha varit uppe i topp placeringarna varje dag, till och med första linje etappen där jag är livrädd för den spurten! Så de tar ja med mig. Det var också kul att ha med sig Tone vid sidan av mig, som körde tävlingen för få bra träning efter sjukdomen och slutade 14e totalt! :)
 
Det har vart ett par bra veckor för mig nu och den pushen behövdes verkligen, självförtroende och motivationen har höjts ett snäpp och nu ser vi fram emot sista delen av säsongen! 
pusspuss /S

Kommentera här: