belgien närmar sig!

Dagarna går här hemma och om 5 dagar vid den här tiden har jag landat i Belgien och har några dagars uppladdning inför säsongsstarten med Omloop het nieuwsblad laget. Jag är väldigt spänd på att få starta upp säsongen och det ska bli mycket spännande att se vart jag ligger nu formmässigt. Nervös så klart, mitt första proffsår väntar ju och med det kommer nya förväntningar och utmaningar. 
 
Jag har ju aldrig kört Nieuwsblad innan och därför känns det lite extra viktigt att läsa på lite om loppet innan för att vara förberedd på vad som komma skall, vi ska dessutom träna ett par gånger på banan när vi kommit ner allihop. Lite annat än jag är van vid i ett klubblag blir det ju. Bättre förberedelser och mer fokus på att veta vad som kommer. Det känns betryggande att ha så många duktiga cyklister vid min sida så som Elisa, Ashleigh och Lauren till exempel. Jag är säker på att jag kommer lära mig massor redan första tävlingen med så erfarna tjejer i laget! 
 
Närmsta tiden fram till maj kommer att spenderas mestadels i Belgien och jag startar med att åka ner nu på måndag den 24e. Jag har lite tid innan andra tävlingen så jag åker hem dagen efter nieuwsblad och spenderar några dagar med Lasse efter hans VM, eftersom han inte kommer ner till Belgien förens slutet av mars så blir det några väbehövda dagar ihop innan jag åker ner till Belgien igen för att köra nästa tävling som (antagligen) är ett nationelt race den 9e innan jag kör de två UCI racen som går samma helg som världscupen, Drenthe. 
 
Helgen efter det blir det Frankrike och Cholet Pays de Loire och sedan väntar Gent-Wevelgem som jag faktiskt har kört innan då jag och Johanna tog en roadtrip ensamma från Amsterdam 2012. Härliga minnen! ;) Den tävlingen blir extra kul då jag och Lasse faktiskt ska köra en proffstävling på samma ställe! Så det ser jag mycket fram emot.
 
Så kommer mars att se ut för mig, som det ser ut just nu. Kan såklart bli ändringar också, men det tar vi isåfall då.
 
För de som vill läsa något om min första tävling så kommer här en länk med lite info:
http://velofocus.com/2014/womens-omloop-het-nieuwsblad-2014-preview/
 
pusspuss /S

Kommentera här: