helgen

Det har varit en bra och tuff helg. Jag har för första gången sedan taiwan varit UTE och cyklat! Vädret idag var kanon med sol och 10 grader! Igår var det molnigt, mycket vind och blöta vägar, men uppehåll och 9 grader.
 
Igår åkte jag och brorsan ut klockan 9 och mötte upp Marcus som cyklade från uddevalla. Sedan körde vi 6ggr uppför vindöbacken (ca 1,5km lång). Jag och Pontus följde sedan Marcus en bit mot uddevalla innan vi vände hemmåt igen. 3 timmar och 30minuter med backintervaller var väl inte så pjåkigt att få ihop när man inte har cyklat ute på över en månad!
 
På kvällen igår blev det thaimat och påhälsning i Bagges nya lya med honom och Erik. SJUKT länge sen jag såg mina goa vänner så de var riktigt kul!! Även Pomp och Hulda kom förbi en sväng, fint de! Men det blev tidigt i säng för min del.
 
Idag åkte vi in till uddevalla och distansträningen med klubben. Vi kom dit med crosscyklar och de flesta kör (tydligen) fortfarande med landsvägscykel. Dock var det 4 till som körde cross/mtb så efter ca en timma lät vi dom med lvg cyklar åka iväg och jag, Pontus, Donaldh, Robban och Gynäs vår egna väg med lite mer lagom fart för våra cyklar. Nogge som också hade mtb fick vända hemmåt.
 
Vi fick ihop en riktigt fin runda i solen med massa grusvägar, backar och fin natur. Jag var inte helt pigg får jag väl säga och efter 4 timmar fick Mattias (Gynäs) rädda mig från väggen med sin otroligt goda kladdkake muffins (vilken gentleman)!! När vi kom tillbaka till uddevalla stod det 5 timmar på klockan. Mycket skönt att få till ett sånt pass och med så trevligt sällskap också!
Nu ligger jag i soffan, trött som jag vet inte vad och ser fram emot vad veckan som kommer har att erbjuda med bland annat en jobbdag inbokad, marknad med mor och mormor och sen såklart träff med laget! 
 
Nu väntar sängen! Nattinatt!
Dagens runda!
pusspuss /S

Kommentera här: