72km i höstväder

Ligger i sängen och har svårt att somna om. Så jag tänkte att jag bloggar lite istället! ;D Igår var det ju linje och sista dagen på svanseuns 3-dagars. Jag vaknade kl 06.00 (!!!!) och tittade mig om i rummet, det var alldeles för mörkt för att vara sex på morgonen tänkte jag. Så lyssnade jag lite extra och hörde självklart hur det spöregnar ute. Sängen var så där varm och skön som den bara är när man verkligen måste gå upp och göra något man inte vill. Den riktiga första höstdagen var här och jag skulle stå på startlinjen 08.05 för att köra drygt 7 mil. Inte så pigg påt och inte så taggad gör jag mig i ordning och åker till tävlingen. I väskan hade jag packat ner vinterjacka, vantar, mössa och halsduk! Väl vid starten så fick vi höra att vi fick ha på oss regnjacka om vi ville, bara vi tog av den innan mål. Smart som jag är behöll jag alltså regnjackan på! ;) Starten gick och det var blött. Spöregn stora delar av loppet skulle man kunna säga. Backen gick segt för mig men jag segade mig med. På tredje varvet så ökade Marie, Madde, Malin & Jessica farten och jag låg delvis fel till i klungan men största delen till att jag inte försökte hänga med var väl brist på motivation. Jag var inte så taggad till att köra egentligen...! Dom 4 var ändå inte nått att göra åt i totalen. Så vi blev 6 tjejer kvar i "klungan" varav en junis, Moberg från Norge. Övriga var Tilina, Linnea, Johanna, nån ymer tjej och såklart jag. Vi hade väl inget mördartempo direkt men vi kom frammåt och de dög för mig denna dagen, haha! Madde blev 3a på etappen iaf och kom 2a i totalen. Jag vann klungspurten och kom därmed 5a på etappen och 6a totalt. Helt okej ändå med tanke på hur helgen sett ut.

Har ju hunnit snacka en del skit med Johanna nu iaf, längtar sjukt mycket till cykeldagarna och galan! Dessutom fyller ju Johanna år samma dag som galan är så det blir, som hon sa, inte lika sorgligt att gå ut med mig...! Eller vad var det du sa Johanna?! ;) Haha Sen bestämde vi att hon och Elin ska komma till mig någon gång efter säsongens slut om Johanna har någon ledig dag från jobbet eller kan ta ledigt! Det gillas skarpt ska tilläggas!

Har, som jag redan skrivit innan, varit väldigt taggad till att köra tävlingarna säsongen ut och tyckt att det är skönt att säsongen blir så lång iår. Men efter denna helgen känner jag bara för höst. Vinterträning och en riktig höst. Jag vet inte om det är vädret eller om det är att mina ben tydligen inte vill känna sig pigga någon gång, eller kanske är det en härlig blandning av de. Men nu längtar jag väldigt mycket till den 4 oktober, dagen efter sista tävlingen för iår.

pusspuss /S

I've got some straightenin' out to do.

Kommentera här: