Tävlingar & Brutet båtben.

Ja, första tävlingarna är avklarade, de började med Danmark där jag kom 3a & 1a :) Sen bar de av till Linköping, östgötaloppet, där jag fick en 3e plats :) Sen fick jag ett mycket trevligt besked att jag fick åka med juniorlandslaget till Holland, där vi körde en UCI-tävling. Jag kom 8a på tempoloppet av närmare 100pers. :) Laget fick en 2a plats oxå :) ( av anna ). Men natten till söndagen så spydde jag, emma, anna och edit.. + mekanikern.. mindre trevligt! var antagligen vattnet! De tråkigaste var att jag låg 8a i totalen, och emma och anna låg 14e & 15e :/  Johanna och Linn var dom ända som kunde starta på söndagens lopp.

Sen efter Holland bar de av till Skoghall för att köra hammarö 3-dagars! Där vann jag prologen (första gången jag körde bra på prolog), sen vann jag även tempot och kom 2a på GPt :) Jag låg 1a totalt, sen på linjet på söndagen så blev jag inträngd i rondellen 500m innan mål.. Jag fick jätteont i ryggen och lite skrapsår.. jag lyckades iaf rulla in i mål och vinna totalt! Men under dan så belv de bättre och bättre i ryggen, men istället så fick jag ndare och ondare i handen.. på kvällen åkte vi till sjukhuset i uddevalla där vi spenderade en stor del av natten.. de visade sej att jag hade brutit båtbenet i vurpan.

Jag hade redan fått veta att jag skulle med landslaget till Danmerk helgen efter men blev då tvingad att tacka nej tack vare detta. :/

Så nu har jag haft gips i 2 veckor, idag åkte jag in till sjukhuset för att rönga igen och byta gips.
Dom sa att det såg väldigt fint ut och att jag antagligen inte behöver ha gips i mer än 4 veckor till :)
Så de lät ju bra! Och nu har jag fått ett gummigips, som är mindre än vanligt kalkgips och som är lite mer böjligt. Mina fingrar och min tumme är helt fria, så jag ska nog testa snart att köra poå den vanliga cykeln, då jag bara har kört med tempocykeln fram till nu.
Får hoppas att det funkar :)
I helgen var jag i Götene och kollade på tävling, i lördags var det GP inne i Götene och igår var det Kalsa-Cupens första deltävling :) Det var svinkallt och massa folk bröt för kylans skull!!
De spratt i benen på mig, men jag ska nog vara ganska glad att jag slapp köra trots allt :)
Gustav var med på tävlingen och kollade :)
Det var mysigt! Gustav, du är verkligen helt fantastisk!! <3
Fisa och Bajsa var där också, de va trevligt å få umgås lite med er :) Ni e bääääst :) <3

Till helgen blir det faktiskt tävling för min del, uddevalla/vänersborgs tempo :) Men vem vet, kanske kan köra linjet nu också? Fast kanske ska ta det lite lugnt med det.. Men vi får se :)

På fredag firar jag och Gustav 3månader :) <3 Underbara människa <3



image28
En bild säger mer än tusen ord <3

image29
Ha de fint!♥ //Sara

Kommentera här: