nytt lag och nya utmaningar -matrix fitness

Idag blev det officiellt, jag kommer att köra tillsammans med det Brittiska laget Matrix Fitness under säsongen 2015!!
 
Detta är ett lag som har tävlat mestadels i Storbritannien under sina första 5 år som klubblag och dom har varit en stor del i att utveckla damcyklingen i Storbritannien under denna tiden. Men inför nästa år satsar laget internationellt och blir UCI registrerade, vilket är otroligt roligt! Det är ett ungt lag där jag som 24åring (ja, 25 nästa år..) är en av de äldsta och det är många lovande talanger som är med i laget. Några av de mer erfarna cyklisterna är Lucy Martin och Laura Trott och jag ser fram emot att ha dom vid min sida! Även några tjejer som jag har kört ihop med tidigare i Boretti är med i laget, vilket blir riktigt kul!
 
Det är ett bra upplägg för säsongen och jag ser fram emot att få en mix av att kunna göra egna resultat och att jobba för mina blivande lagkompisar och jag har en väldigt bra magkänsla för nästa säsong. Det är ett härligt gäng tjejer jag kommer joina och jag hoppas att jag kan bidra med mina erfarenheter!
http://www.onthedrops.cc/sara-ollson-joins-matrix-fitness/
Twitter: @onthedrops
Instagram: @onthedropscc
 
Jag vill i och med detta också tacka Hitec Products för ett fantastiskt år på många sätt, jag har fått många underbara vänner i laget och massor med nya erfarenheter. Det har ju varit mitt första hela år utomlands och att ha fått köra för tjejer som Elisa, Ash, Audrey och Chloe bland andra har varit riktigt häftigt. Jag har utvecklats massor och har lärt mig så mycket. Sista delen av året när jag har fått vara med i Hitecs lagtempo lag i Sverige och på VM har speciellt betytt mycket och det tillsammans med Kina och Tour de Bretagne är några av mina bästa minnen från detta året! 
 
Tack till alla ledare, supporters och framför allt alla tjejerna i laget, vi har haft ett händelserikt år tillsammans och jag är glad att jag fått vara en del av det. Tack!♥
pusspuss /S

Kommentarer:

1 Jukka Kivikoski:

Jättekul Sara, Grattis!!

2 Malin :

Vad kul för dig Sara . Jo har en fråga till dig längesen man hörde något on kärleksfronten är du singel nu?

Kommentera här: