cup-ledare!

Det blev tidig hemkomst idag efter helgens tur till burseryd eftersom vi startade redan 8.10 imorse. ALLDELES för tidigt för mig! 
 
Iaf, gårdagens GP lopp som också var en deltävling i GP-cupen var inte direkt någon höjdare. Jag gillar den banan och tycker det är en rolig tävling!! Men igår var det inte jättekul. Tävlingen utvecklade sig som så att 2 cramo tjejer kom loss och ingen ville hjälpa till att gå ikapp, jag försökte få igång det men det var omöjligt. Sen gick 3 tjejer till och det var inte så mycket för mig att göra än att fortsätta försöka. När tjejerna med 2-3varv kvar bestämde sig för att hjälpa till så var det ju självklart för sent. Men men.... Tvåa i spurten efter Jessica och en 7e plats fick jag. Inte särskillt nöjd där!
 
Idag startade vi som sagt sjukt tidigt (att det ens är lagligt?!) ;) och när vi några få minuter innan starten stod och väntade på att få åka iväg så började regnet falla. Det regnade sen i princip hela de 96km vi körde och bitvis var det rätt så mycket regn! Detta plus en 3km grussträcka på varvet gjorde att det blev riktigt jäkla skitigt! Trodde kedjan skulle gå av varje tramptag när det var som värst för den lät så mycket! Haha! 
 
Vi var 5 tjejer som hängde med de snabbaste herrjunisarna fram till sista grusvägspartiet då vi helt plötsligt släppte dom (förstod aldrig riktigt hur det gick till). Vi fick in ett sammarbete fram till stora vägen då rävspelet började. Nessmar seglade iväg och vann med några meter förre Jessica som bara var några få cm före mig. Hanna N 3a och Linnea 5a. I och med den tredje platsen tog jag också över ledartröjan i swe-cup! Så på Ringenloppet kommer jag att köra i gult! :)
pusspuss /S

Kommentarer:

1 Malin :

Grattis till dig Sara på kortbane sm i Halmstad jättekul och se :-). Jag måste bara säga såg jag så fel trodde du kom in på en 2a plats.? Grattis Grattis

Kommentera här: