chippo á la cykelcross

Igår blev det ett riktigt äventyr på cykeln, vi skulle åka till chippo som var Marco Pantanis favoritbacke. Det är en backe på ca 7km med max 27% lutning och bara första kilometrarna tror jag snittlutningen är någonstans runt 17-18% om jag inte minns fel. Vägen dit gick galant och första biten var inte heller några problem. Men efter kanske halva backen eller lite mer så började det ligga träd på vägen som man fick hoppa över, under eller gå runt. Dum som man är så tänker man ju att det ska bli bättre och efter typ 10-15 träd så ville man ju inte vända för då skulle man ju få göra samma sak igen på vägen ner. Till slut hade vi passarat runt 60 träd och så lite snö på det. Men vi kom iaf upp! Nervägen var lite skonsammare med kanske 6-7 träd bara men med mer snö istället. Haha, ett äventyr utöver det vanliga! ;)
Det blev raka vägen hem istället för att ta San Leo hem då tiden hade runnit iväg, men vi fick lite fin intervallträning på hemvägen istället. 5 timmar i sadeln blev det och sen kände jag i benen att jag var trött, cykelcrossträning är inte riktigt vad jag är tränad för just nu om man säger så! Haha.

Idag blir det vilodag då jag har ett 6dagars block framför mig innan jag drar vidare till Spanien för ytterligare en hård vecka. Vid 14 tiden idag anländer bussen med ca 50 cykeltokiga svenskar och mitt jobb som ledare börjar på riktigt. Ska bli en rolig vecka det här!

Bjuder på några bilder från gårdagen.













pusspuss /S

Kommentera här: