focus now; TTT world championships

Det har varit en mer eller mindre tung period de sista, speciellt i början av augusti då jag av personliga orsaker var väldigt nere. Jag har varit väldigt tacksam över de fina programmet jag har haft cykelmässigt och det har fått tankarna åt andra håll. Både Norge och Vårgårda hade bra och mindra bra stunder för mig, lördagen i Norge kände jag mig stark och körde väldigt bra uppför, gav allt för Emilie men sista 25km gick mitt spänne på ena skon av och min fot satt kvar i skon endast tack vara ett litet kardbarreband. Så jag fick ligga längst bak i klungan på de 3 småvarven för att inte riskera att vurpa allihop, vilket var surt då benen kändes så bra. Men så är det väl ibland. Även lagtempot gick bra och vi kom in på en fin 9e plats som bådar gott inför VM som jag också är uttagen att köra för Hitec! Men med 3 stressiga dagar hemma efter världscupen där jag egntligen hade behövt lugn och ro så åkte jag iväg ganska stressad till Frankrike.
 
Efter tour of norway har jag också haft väldigt svårt med återhämtningen så vad jag tror är att en förkylning har legat och grott sen dess och under världscupen i Plouay kände jag att något var på gång. Dock inget som påverkade mitt race, men dagen efter , när jag redan var på väg mot ardeche så vaknade jag med en konstig känsla i halsen och huvudvärk. Jag tänkte hålla mig positiv så länge jag kunde för jag ville så gärna köra etapploppet i Ardeche som är ett av mina favorit race. Dagen efter vaknade jag med samma känska och på eftermiddagen åkte jag och boretti tjejerna ut på en spinn tur och efter det gick det ganska snabbt. Kroppen sa ifrån big time och på natten smög sig feber på.. Så jag kunde helt enkelt inte starta. Jag låg sängliggande i ett par dagar och orkade knappt gå ur min säng. 
 
Det var en mycket stor besvikelse då denna tävlingen var något jag sett fram emot i flera veckor nu och dessutom ville jag ha revansch från förra årets magproblem som gjorde att jag fick bryta loppet. Jag ville verkligen visa vad jag går för där nere!! Men istället blev det en vecka på campingen. Jag valde att stanna kvar pga att vädret antagligen skulle göra det lättare för min kropp att återhämta sig och om jag skulle bli frisk innan det bar av till Belgien så är det ju bättre att cykla i 30 grader än 17-18 och kalla vindar. Hann få ett pass på cykeln där nere och nu befinner jag mig sedan i söndags kväll i Belgien. 
 
Som sagt har det varit tungt det sista, ett dåligt besked för mycket och så den där förkylningen (som iofs var första förkylningen på ca 1,5-2ÅR så jag borde väl inte klaga men) gjorde det inte riktigt lättare. Jag har just nu fullt fokus på mitt första VM någonsin och jag ser fram emot att få köra det ihop med mina Hitec tjejer; Cecilie, Miriam, Emilie, Julie & vår nya lagkompis Vita Heine. Ett helskandinaviskt lag vilket är väldigt kul! Jag tror vi kommer göra bra ifrån oss. Som sista uppladdning för detta känns Lotto Belisol Belgium Tour perfekt! 
 
Nu kör vi det sista på min längsta och mest intensiva säsong någonsin och sen blir det lite välförtjänt offseason med hård vinterträning på min nya Monark! Det ser jag fram emot!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
pusspuss /S

Kommentera här: