tour de bretagne

Jag har inte spenderat mycket tid inne vid datorn sen jag kom hem från Frankrike då vi ju haft minst 30 grader varje dag! Hur härligt har de inte vart?! Nu verkar dock den vanliga sommaren vara tillbaka med regn, åska och lite normalare temperaturer.
 
Förra veckan då, vi blev 5 tjejer från Hitec som starade då Miriam tyvärr var sjuk. Vi startade upp med en prolog där jag fick min bästa placering någonsin på en internationell prolog, en 38e plats vilket jag var nöjd med. 
 
Sen var det dags för första linjeetappen och benen kändes fina, jag fick ta ett stort lass för både Elisa och Audrey som låg etta och tvåa. Det var en tuff dag som blev ännu hårdare av den 39 gradiga värmen. Många droppade av där bak och när vi kom in på småvarven var vi drygt 40st kvar, jag fick bita i rejält för att hänga mig i hela vägen i mål och jag fick mig en 21a plats. Nöjd efter en hård dag i front!
 
På fredagen var det dags för ett 11,2km tempo som inte riktigt hade några raksträckor, det gick upp och ner och hit och dit hela tiden. första 3-4km var det mycket dålig väg och där tappade jag en del sekunder, sen kom jag igång och fick bra fart hela vägen in, ännu en 21a plats!
 
Andra linjeetappen blev även det en hård historia med arbete fram i fronten för våra två tjejer igen, det var många attacker denna dagen! Efter 100km var jag helt slut, vi var inne på småvarven och jag fick ge mig. Tappade nästa 8min på 25km och sjönk ner från 22a i totalen till 42. 
 
Sista dagen hade vi ledartröja, poängtröja och bergartröja att försvara och få med oss hem. Vi hade en tuff dag framför oss men på "bara" 90km, upp och ner hela tiden. Vår taktik gick igenom 100%, jag kom i en tidig utbrytning, vi hade en tjej framför oss hela tiden. Jag behövde inte göra någonting och med 15km kvar kom Elisa och Audrey upp till vår 11manna grupp efter att Thea och Tone kört helt fantastiskt för dom (mycket piggare än dagen innan, båda har haft problem med långdragna sjukdommar). De hade med sig 3-4stycken tjejer och direkt när de kom upp sattes jag i front för att köra så hårt ja kunde, Audrey tog över med ett ryck och jag fick bita i rejält för att hänga på. Vi blev 8 tjejer kvar och vi 3 Hitec tjejer körde hårt för att komma ikapp tjejen framför. på sista lilla varvet la jag mig fram och körde allt jag hade i ett par kilometer och med 2km kvar fick jag ge mig. Jag körde på allt ja kunde hela vägen in, körde om en tjej och blev 8! Min första UCI topp 10 som elit! Audrey vann spurten efter att ha kommit ikapp utbrytaren och Elisa kom in som 3a!
 
Alla tröjorna försvarades och hela laget var väldigt glada! Det var en underbar känsla att kunna vara med och jobba så hårt och länge för laget och sedan få en sådan utdelning plus en bra placering själv! En fantastisk tävlingsvecka som verkligen gav mig mycket!! Vi avslutade med champagne i bilen mot flyget! :)
 
Tack för en fantastiskt lagkänsla, "give it all" mentalitet för varandra och ett galant arbete från vår staff som gör allt för oss!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
pusspuss /S

Kommentarer:

1 Johnny:

Älskar bilden på tempohojen! :-)

2 Bjuris:

Än en gång ett stort grattis för den veckan, kändes riktigt kul att följa er framfart :-)

Kommentera här: