första halvan av u6!

Dagarna har rullat på och nu är vi inne på tredje dagen av u6 och halva racet är kvar. Lördagens GP lopp var för mig ingen höjdare, var med klungan in i mål men inte mer än så. Hade en skön vilodag på söndagen och i måndags drog etapploppet igång med en prolog som vanligt. En fjärdeplats 1sek efter trean och 5sek efter Mustonen som vann. Lite halvtråkigt att hamna precis utanför pallen men så går de ibland!
 
Igår var det som alltid en första linjeetapp där ingen ville släppa iväg någon och det blev en samlad klunga in i mål. Heeelt galen är den spurten, alldeles för snabb och bred väg för min smak. People go crazyyyy minst sagt!! Livrädd skulle man kunna beskriva min känsla med.. En 22a plats fick jag och jag var bara glad att det inte var sekunder imellan! Värmen vi fick med 27 grader i skuggan tog kol på mig då jag inte cyklat i någon sån värme tidigare detta året!! Var helt matt och min kropp tyckte inte helt om det! Inte ens en stoooor glass hjälpte! ;)
 
Idag var det vad som brukar kallas "kungaetappen" eller härja som den heter i programmet. Till skillnad från igår så var det regn som bjöds! Plus ca 9 grader...! Det var nog inte någon varm tjej i vår klunga idag!! Brrr!! Starten gick iaf och redan på första målpasseringen när vi gick ut på första varvet så blev det en attack från Nessmar i backen som gjorde att vi var 16 (?) tjejer som kom iväg och vi höll oss ihop hela vägen efter det. Ett enda stort lagtempo som Jessica sa efter att hon tog våran spurt uppför den långa backen! Jag låg lite förlångt bak precis när spurten drogs igång och Lyckades ta mig om alla utom Jessica där så jag fick en fin andra plats med Mustonen som 3a. Lite sur på mig själv blev jag allt för idag hade jag kunnat utmana om segern om jag hade varit lite mer alert några hundra meter tidigare! Men så går det ibland, glad att inte bli 3a iaf efter alla ÅTTA tredjeplatser jag redan fått iår!! ;) 
 
Nu är det GP imorgon, Ekedalen på fredag och tempolopp på lördag kvar innan vi vet vem som får tröjan i slutendan. Just nu har Mustonen den 10sek före 2an och 3an och jag ligger 13 sek efter henne på en fjärdeplats. Håll tummarna de sista dagarna nu! :)
 
Bilder från http://www.baatphoto.com/ ! Nr1: burseryd Nr2: Kortbane SM
pusspuss /S
 

Kommentera här: