helgen

Morrn!
Jag har inte haft mycket tid över till datorn senaste dagarna då de som vanligt händer saker mest hela tiden här nere. I lördags var jag ju och kollade på GP Herning, Danmarks hårdaste och mest prestigefyllda endagarslopp på säsongen. Ett UCI-lopp men ca 30km av grusväg i flera olika partier. Jag och Helle åkte med Tina och langade till grabbarna i Blue Water Cycling och fick iaf se lite av den knappt 200km långa tävlingen. 
 
I slutet var det 3 småvarv inne i stan i Herning som skulle avverkas och under dessa varvet hande Lasse tillsammans med en annan kommit loss och hade några sekunder ner till nästa grupp bakom på 6 (?) killar. Jag var så sjukt nervös, konstigt att man kan vara mer nervös för någon annan än för sig själv?! 
 
Lasse vann loppet och fick årets första lvg seger!! 
 
I går (söndag) så var de tänkt att jag skulle tävla men då vi kom hem sent från herning, båda två supertrötta efter en lång dag, så bestämde jag mig för att stanna i Odense och träna istället. Eftersom Lasse inte fått sitt körkort ännu så hade jag fått köra till och från tävlingen själv och med tidig start hade vi fått åka 05.30... 
 
 
pusspuss /S

Kommentarer:

1 Lina:

Hej sara längesen du skrev något på bloggen nu how come? Inget roligt och blogga längre eller bara full rulle? Jag kikar in här lite då och då är kul och följa dig och hoppas att du får ett bra år med framgång.

Kommentera här: