full rulle och årets första seger!

Godmorgon!
Sen i onsdags har jag verkligen haft fullt upp och de få stunderna som jag har haft lite tid har jag lagt på annat. Så här kommer en liten update!
 
I onsdags var jag ju nere i Danmark och de skulle handlas presenter till mor och far, tränas, ätas middag ihop med Lasse, Helle (hans mor) och Louise (hans syster) och så skulle jag packa mina grejer innan de var dags att åka hem på torsdag morgon. De blev en lååång dag, med ca 1 timma längre resa än vanligt pga struliga tågtider.. När jag äntligen kom hem fick jag sätta igång och greja lite här hemma då de va en heeel del kvar att göra innan fredagens kalas.
 
På fredagen var det upp ganska tidigt och städa, greja och handla massa inför kvällen. Vi höll på för fullt fram tills gästerna kom och de bliev så bra så! En riktigt trevlig kväll med nästan alla mor och fars syskon, vilket är måånga! Pappa har 6 syskon och mamma har 4, plus respektive och mina minsta kusiner. Mys!
 
Lördagen var de att stå upp tidigt och åka ner till skåneland för att köra årets första tempo, 30km långt. Det var långt ifrån ett toppåk från mig så jag var absolut inte nöjd. Jag har ju inte hunnit träna så mycket tempo ännu heller så de ska jag göra varje gång jag är hemma och har chansen! De var lite tråkigt att jag inte hade något heltöckt bakhjul då de användes av min bror uppe i skoghall, tur var väl de för han gjorde verkligen bra ifrån sig där uppe! Hela uddevallas gäng körde grymt vilket var kul att höra om! Marcus Kjelldahl till exempel blev 4a totalt i seniorklassen!! Malin och Emma fick massa pallplatser och så vidare!
 
Iaf, vi sov hemma under natten och åkte igen tidigt ner till skåne för linjeloppet. Det var några duktiga som inte kom till start så startfältet var inte direkt stort. Vi startade ihop med de 5 juniorerna som fanns med och jag får säga att dom höll farten bra och ville göra en bra tävling. Då de endast körde 6 varv och damelit körde 8 så lät vi dom köra sitt egna och med (för dom) två varv kvar fick 4 av dom iväg medans vi så lugnt stannade kvar där bak... De var inte lätt att få till någon bra och rolig tävling på bara 7 personer som var kvar av damelitarna. Så de blev en samlad skara in till spurten som startades upp redan 1km innan målet. Nina Gilljam (höllviken ck) satte in ett litet ryck och fick 10 meter på Edit Wilson som jag hade hjul på. Edit klarade inte av att täcka så med 600-500m kvar till mål så gick jag om och spurtade om och ifrån Nina och fick årets första seger!
 
Idag ska jag bara ta de lugnt, rulla lite och ladda upp batterierna för veckan som kommer.
Spurten på örestadsloppet.
pusspuss /S

Kommentera här: