kungaetappen!

Mitt mål för dagen klarade jag och det var att bara överleva dagen. Benen kändes som dom är på väg mot rätt håll igen dessutom så de är skönt. Det var samma bana som förra året fast med ett aningen lättare avslut. Första berget var de värsta och jag tycker faktiskt om den. Jag kände även idag att jag kunde få in ett någorlunda flyt även om benen inte var på topp vilket var skönt. Hamnade med Bella under större delen av backen men hade inte det sista för att gå med henne när hon gick ikapp gruppen framför i slutet tyvärr. Så jag hamnade själv och hade sällskap av en av danskorna då och då. Efter andra berget blev vi 4 stycken som gick runt ihop och det tog på krafterna i vinden vill jag lova. När det var 25-30km kvar av tävlingen så kom Johanna ikapp oss tillsammans med ett gäng så vi blev ca 20 pers som körde i mål ihop. Jag släppte lucka i målbacken och det drog iväg rätt mycket men de gjorde mig ingenting då jag var trött som bara den och jag klarade endå maxtiden.

Känns skönt att ha tagit sig igenom denna prövningen också så jag får starta imorgon. Målet för morgondagen är att slå förra årets resultat vilket var en DNF (did not finish för dom som inte kan cykelpråket ;) Haha). Får hoppas att benen svarar ytterligare då, blir antagligen hård fart då de är en rundbana imorgon och det är snabba knixar istället för berg.

pusspuss /S

Kommentarer:

1 Martin:

beautiful team on the Gracia :)

Kommentera här: