san marino

Igår var de ju måndag och San marino stod på tur. De är nog den bästa backen jag vet, jag älskar den! En 12km (ledarna har alltid sagt 7 men Anna mätte 12 igår) lång backe upp till toppen av San marino. Jag testade att köra tvärt emot söndagen alltså att börja lugnt och sen se hur kroppen känns. Så "små backarna" fram till San marino backen körde jag väldigt lugnt och precis på gränsen till att inte få mjölksyra. Jag lät bli att gå fram och dra och sånna saker. Sen när vi kom fram till backen då så började jag försiktigt som innan men testade att köra på lite lite grann. Så stannade vi efter 1 km och så sa dom vart vi skulle stanna nästa gång och så. Så bar det iväg igen och denna gången körde jag lugnt igen till att börja med men kände ganska snabbt att jag kunde trycka på mer så de gjorde jag. Till slut blev det att jag körde mer än halva backen i ett bra tempo, inte som jag brukar men nästan. Det kändes riktigt bra faktiskt! Jag vart hyffsat pigg hela vägen sen. Dessutom har jag inte känt mig lika slemig igår efter de och inte heller idag nu på morgonen! Det var precis som det vända i botten av backen där! Men jag hoppas inte för mycket utan tänker öppna lugnt idag också för att se hur kroppen känns idag. Imorgon är det dessutom vilodag!

Nu ska jag slänga på min cykelkläderna och hoppa upp på sadeln. Tyvärr verkar vädret inte vara med oss lika bra som i söndags och igår men vad kan man begära liksom?
pusspuss /S

Kommentera här: