tvåa på gothia gp

På dagen igår åkte jag in till torp för att köpa ett par nya shorts,(mina nya rosa förstördes på kinnekulle, asfalt på. Jag hittade likadana igen och nu var dom dessutom på rea! :D Sen hitta jag lite andra saker som jag köpte också.

Vägen ner till Varberg var ganska varm om man säger så. Jag drack mycket vatten och sjöng med i musiken. Haha! När vi väl kom ner var redan Malin och Carro där, Johanna sprang bakom ett hörn och Edit kom precis efter oss. Efter en stund kom även Madde i sin blåa lilla bil. Så pratade vi lite med Johanna och hon sa att vi som var där var dom ända som var anmälda...! Dvs 4 svanesundare, Johanna och Edit. Eftersom det var så mycket pengar att köra om så la vi upp en taktik efter det och körde några varv på banan. Det fanns en jättekort men jättebrant backe efter målet, sen var det ganska lätt åkt. När vi startade började Edit och Johao på nått sett iväg, johanna med att köra på och vi låg bakom. Sen kom Carro iväg själv, jag hann inte riktigt uppfatta hur det gick till men därframme körde hon iaf. Sen i backen på 2 varvet, kanske det var, så ryckte Edit och jag la mig på rulle. När jag kollar bak efter en stund så ser jag att ingen ligger bakom, vi hade fått en lucka på ca. 30meter kanske. Edit körde på för att komma ikapp Carro men lyckades inte och när luckan upp började växa igen så kom Madde ikapp och precis innan hon anslöt så satte jag igång farten och så var jag också ensam. Jag kom ikapp Carro förvånansvärt fort och vi hjälptes åt. Vid det här laget hade Carro hunnit få ett spurtpris. Efter ett varv till kom Madde upp och gjorde oss sällskap! ;) Hehe. Så fick hon nästa spurtpris och jag det sista.
Efter Madde kommit ikapp oss så körde vi lagtempo och Madde grillade oss varje gång i backen de sista varven, jag blev ganska mosad! Haha Men när spourten väl var inne så var det jag som drog upp, inte på det mest ultimata sättet direkt men det spelade ju egentligen ingen roll när det bara var svanesundare med. Jag och Madde låg precis jämsides en bra bit tills hon, ganska nära målet, kom på att hon hade en växel kvar så hon tog spurten med ett halvt hjul! :) Sen kom Carro 3a förstås, Edit 4a, Malin 5a & Johanna 6a.
Det var en riktigt rolig tävling och det var roligt att det funkade så bra för oss!

Efter prisutdelningen så räknade vi ihop hur mycket pengar vi hade tjänat in under dagens lopp. Vi blev ganska förvånade allihopa och utan att nämna några siffror så kan jag säga att det var en bra dag på jobbet! ;) Förutom pengar så fick vi också en påse med litte smått och gott i, typ handukar och så, sen fick vi också ett "presentkort" på en rätt på en resturang 300m från målområdet. Den enda som inyte fick det var Madde, för eftersom hon vann så fick hon ju så mycket ändå sa dom! Haha Ofta säger jag! Men vi gick dit och käkade. En räksallad blev det för min del och jag tyckte den var väldigt god! Räkorna var perfekta! Mmmhm! ;D Madde fick iaf sin dricka gratis! ;) Haha

Igår kväll när vi kom hem så fick jag äntligen träffa min man igen! Jag somnade ganska snabbt och vaknade ensam igen. Han åker så tidigt till jobbet stackarn! Medans jag kan sova så länge jag vill. ;)

Idag blir det slappt och ikväll blir det tävling igen!! Hehe nej då, ingen vanlig tävling. Det är KM med UCK. Tempo, dom snadra ska köra 3 mil tror jag, men jag skippar nog det! Det blir nog lite kortare för mig idag skulle jag tro.

Ha en fin och solig dag!
(Bilder kommer sen)
pusspuss /S

Kommentarer:

1 Carro:

" Det står att vi fick för 300"

Nej Sara det står att restaurangen ligger 300m bort!

Haha

Kommentera här: