orust är stort

Hej Svej sjuk igen!
Här lever vi livet medans man har lov och så smyger sig förkylningen på IGEN som vanligt kan man ju säga vid detta laget. Jaja nu ska vi inte vara såna. Har blivit lite mycket sånt nu. Men iaf jag tänkte att min blogg får se ut såhär ett tag framöver nu tills jag orkar göra om den igen. Har föresten inte haft internet på 2 dagar nu för i måndags så åskade de här på mitt kära Orust (vilket kanske inte är så ovanligt numera, brukar bli en del faktiskt), så slog det ner en JÄTTEBLIXT när jag satt på bussen i henån och väntade på att den skulle fara mot ellös. Hela världen blev plötsligt ljus som om det vore 12 på dagen då det egentligen var kolsvart ute. Men iaf jag skickade ett sms till min köre mor för att höra så att huset stog kvar då jag till svar fick ett telefon samtal där jag fick veta att den dära dosan till internet gick sönder och att mamma stog ute med hunden när blixten slog ner någonstans på den östra sidan av ön. Så det var typ 3dje gången detta året tror jag, som vi fick köpa ett nytt modem. Eeh. Ja, förut när vi var inne på torp för att köpa de där modemet (som mamma förövrigt var inne igår för att köpa men typ hela Orust hade varit där och ville ha, därför fick vi åka in idag på kvällen då dom skulle få in nya, vi fick de sista och dom hade inte änns hunnit packa upp dom, Orust är ganska stort) så hittade jag en pytteliten bärbar data som jag vill ha i julklapp. Den var precis lagom om man ska typ resa eller något. :) Så köpte jag ett linne och lila benvärmare. Gustav passade på att köpa 2st bula-panband och ett par vita dam fingervantar bara för att jävlas med mig. :)

Undra om det blir något Dalarna i helgen tro? Värkar tyvärr inte så! :/

Håll utkik, PUSS <3

Kommentera här: