Cup-seger för Madde och laget!!

Igår skrev jag ett långt och bra inlägg här men när jag skulle publicera de så försvann de! Så nu gör jag ett nytt försök att skriva lite! ;)

Yes!! Jag kunde köra söndags!! Fast jag var väl inte i någon form överhuvudtaget, men jag fick göra vad jag klarade av för laget iallafall. Vi skulle köra 8 mil på ett 16km varv, dvs 5varv. I slutet av varvet var det en ganska tuff backe. Eftersom jag hade varit sjuk och inte tränat på ca tre veckor så var jag inte mig själv i kroppen kan jag ju säga direkt! Men iallafall, första varvet var väl helt okej ändå, jag kände mig absolut inte på topp men jag tyckte inte de gick dåligt (med tanke på omständigheterna) heller. När vi närmade oss backen tänkte jag att jag lägger mig högst upp för säkerhetsskull så jag har något att falla på. Tur var väl de! För jag tog helt slut uppför, men hamnade längst bak i klungan på toppen. Jag la mig bak och vila upp mig lite sen var de på't igen! I backen på andra varvet var det ungefär samma sak. Sen på dom tre sista varven så började tävlingen på allvar för svanesund, vi hade gjort lite småryck innan också men de var nu vi började kontrarycka och lite sånt!

Jag kan säga att jag gjorde nog egentligen mer än vad jag klarade av hehe, vi ryckte, tog lite ryck och körde väldigt taktiskt! Vi hade jo Madde att tänka på, hon skulle behålla ledartröjan och vinna cupen totalt!
Ute på sista varvet tror jag dom flesta var ganska trötta, kanske speciellt alla svanesunds "hjälpryttare" som hade gjort allt för att hjälpa Madde. :) Men när det var 3-4km kvar så vurpade Johanna, Emma och någon oscarshamn tjej, pga en bil som körde förbi klungan, alla tryckte sig in mot högerkanten och vips så låg dom där. (Johanna fick åka till sjukhuset och fick en spricka i armbågen plus en hjärnskakning, stackarn!!<3 Emma fick skrapsår och den tredje tjejen vet jag inte riktigt.) När detta hände så sprack det i klungan och jag hamna tillslut själv och jag måste säga att uppför den sista backen var jag inte så tuff!! haha :P Jag Var helt slut, har aldrig varit så trött på en tävling innan! Men de har ju sin förklaring och jag fick ju åtminstonde hjälpt Madde att VINNA TOTALT och LAGET VANN OCKSÅ!! :D

Efter duschen tog vi på oss våra fina tröjor vi fått av Bussen där de stog;
Sveriges Bästa Damlag
Svanesunds GIF
2008

Tack för dom ;) Sen firade vi med pizza allihopa!! Hela laget var där utom våran extra åkare Kajsa Dahlberg ;) Som var i Jönköping hos sin nya pojkvän ;) haha, fast hon är sjuk så hon kunde ju inte tävla :/.

Igår så åkte jag ut och rullade på cykelcrossen (jag var väldigt trött sen dagen innan) med bror min. Jag var också i skolan en sväng på en föreläsning om UF (ungföretagsamhet) där jag och några till ska göra ett företag i ett år.
Egentligen är jag ju ledig måndagar och tisdagar fram till vecka 46 men jag fick ta mig in iallafall. Så idag vat jag inte riktigt vad jag ska göra, antagligen träna i uddevalla för sörsta gången sen innan Holland!

puss&kram Sara


Kommentarer:

1 Kajsa:

Jag blir så himla sugen! Fan vad jag hade velat vara med i söndags! Saknaden är enorm!<3

2 Jörgen Sundberg:

Hej Sara! Har saknat er på träningarna. Hoppas vi ses snart, Tisdag o Torsdag vetdu... ;-)

Kommentera här: