Italien & Borås!

Hejhej!
Ja, de har ju inte riktigt blivit som jag har tänkt med denna bloggen :O
Jag hade ju tänkt att jag skulle skriva här i Italien, och även efter det också!
Men jag hade knappt tiollgång till dator där så det blev inte så mycket med det!
Menmen! Italien var iaf super kul och vi hittade på mycket bus och skoj!
De var bra träning, minst 3.45 varje dag. En dag körde jag 7 timmar till och med! :O
Men det var för att vi körde fel och lite sånt! Jag traskade även upp för ett berg med min cykel på
axeln, jag besökte Marco Pantanis museum och grav, Pantani var min idol som liten så det var mycket häftigt!
Vi solade vid poolen och hade almänt trevligt också!
Gänget vi åkte med var toppen!
Bussen, Smulan, Karlsson på taket, Toker, Skalle Per, Stor plitan, the uddevalla-gubbs med flera :)

Sen var jag ju på landslagsläger i helgen också! En bit utanför Borås, i Roasjö som de hette.
Det var mitt ute i skogen. Alla mina töser var där utom Kajsa, som var saknad må jag säga! <3
På fredagen så fick vi först lunch, sedan gjorde vi oss lite hemmastadda i våra rum, jag delade
förövrigt rum med Emma :) <3
Sen var det dags för träning! Det blev 3st lagtempon! första körde jag med Lisa & Malin.
Det gick hyfsat i början iaf.. Andra körde jag med Johanna & Malin. Den tredje var den som gick bäst!
Då körde jag med Emma, Edit & Elin :) Efter lagtempona körde vi alla juniorerna tillsammans,
då skulle vi ligga framme och köra 110% i en minut var, jag la mig näst längst bak framför Emma.
Det gick i lite olika tempo innan jag kom fram, men när det var min tur så gjorde jag världens
ryck, när det var 10-5sek kvar var jag helt slut och tempot sjönk nog ganska mycket! Vid de laget var det bara Emma & Edit kvar bakom mig.
När Emma som körde sist gick fram så försvann hon framför mig, jag var helt slut :)
Sen rullade vi ur och drog hemåt. När vi hade duschat och ätit middag så hade vi gemensamt med u23orna
snack om antidoping och lite landslagsgrejer. Sen var det sängdags :)
På lördagen så började vi med frukost och sedan träning! Då var det tävling som gällde!
På fredag kväll hade vi nämligen fått olika lag vi skulle köra i och lägga upp taktik för.
Jag var med Lisa, Emma & Carro G. Vi var det röda laget! :D
Första tävlingen var 3 varv på en ca. 3km lång bana.
Jag och Johanna (gula laget) och Malin (gröna laget) gick loss och i backen på första varvet tappade Malin oss.
På andra varvet i backen kom Carro G och Jessica (gula laget) i kapp mig och Johanna.
Jag och Johanna la oss bak på rulle sista varvet och i backen innan målet försökte Jassica sig på ett
litet ryck, men vi hängde på. Sen i spurten låg jag bakom Jessica som jag var helt säker på att hon skulle vinna xD
Men jag gick om och vann, så röda laget vann :D
Andra tävlingen var ett platt varv på 1km, vi körde 10 varv med spurt varv på 5e varvet.
Vi hade som taktik att försöka få loss Emma och Lisa, vi lyckades få i väg Emma precis innan spurtpriset, och hon höll hela vägen! Så vi vann även andra tävlingen :D Där kom jag 4a xD
Sedan körde vi 6st spurter. 1an fick 5p 2an fick 4p, 3an fick 3, 4an fick 2p & 5an fick 1p på varje.
Jessica vann, Bella kom 2a, PC kom 3a och Jag & Emma kom delad 4a :P
Efter träningen hade vi mycket fritid. :) Men även inderviduella samtal med Nordbeck, och massage med Kajsa. :)
Vi snackade lite granna allihopa på kvällen också!
På söndagen så vaknade vi och såg med förskräkta blickar att det var snö ute, så det blev gym den dagen.
Men Kajsa gjorde ett bra jobb där så vi fick fin träning ändå :) Träningsvärk i magen har jag iaf! :D
Så tack alla ledare för en fin helg och tack alla tjejer för en trevlig helg med dom man trivs bäst med <3
image15image14


Kommentarer:

1 C A Z Z I S:

Godnatt! :)

Kommentera här: